3. februāris, 2017

Mākslīgais intelekts apspēlējis četrus profesionāļus pokera mačā

Carnegie Mellon Universitātes (ASV, Pitsburga) Datoru Zinātnes profesors Tomass Sendholmss un students Noams Braunss radījuši mākslīgā intelekta programmu Libratus. Tā ir ieprogrammēta spēlēt pokeru, turklāt tikai klasisko Hold’em bez likmju limita spēli. Lai izveidotu šo programmu, abi tās radītāji nav izmantojuši profesionālu pokera spēlētāju pieredzi un viņu prasmes. Visa pamatā ir dažādi algoritmi, kas analizē pokera noteikumus un izveido savu stratēģiju, lai apspēlētu pretiniekus.
20 dienu garumā četri pokera spēlētāji Dongs Kims, Džeisons Less, Džimijs Čou un Daniels Makolijs sacentās mākslīgo intelektu. Šajā laikā cilvēkam izdevās uzvarēt tikai piecās dienās no 20 un kopumā Libratus iekasēja 1,5 miljonus eiro, kamēr savā starpā sadalīja vien 200 tūkstošus.
Kims, kurš tiek uzskatīts par vienu no planētas labākajiem pokera spēlētājiem, savulaik sacentās ar citu mākslīgā intelekta programmu Claudico, tomēr tad to izdevās pārspēt. Sarežģītākā lieta, ko iemācīt neīstajam pokera spēlētājam ir blefot. Claudico algoritmi, kas atbildēja par blefošanu bija visai primitīvi, turpretī Libratus šajā ziņā ir visai inteliģents un vairākas reizes meistarīgi apmānīja savus konkurentus, ko pat varētu uzskatīt par vienu no uzvaras galvenajiem stūrakmeņiem.
 

 
Resursi: http://venturebeat.com/

Padalies ar šo ziņu sociālajos tīklos

Jānis Alksnis

Esmu moderno tehnoloģiju entuziasts ar ilggadēju un plašu pieredzi dažādās informāciju tehnoloģiju jomās, ar savu skatījumu uz lietu kārtību.

lvLatviešu valoda